Driftskompatibilitet och enheter som ansvarar för underhåll inom EU:s järnvägssystem SOU 2010:61; Sverige. Utredningen om driftskompatibilitet och järnvägssäkerhet; 2010

Driftskompatibilitet och enheter som ansvarar för underhåll inom EU:s järnvägssystem SOU 2010:61

av Sverige. Utredningen om driftskompatibilitet och järnvägssäkerhet
Säkrare tågtrafik inom EU genom teknisk harmoniseringI två EU-direktiv fastslås att det ska räcka med ett godkännande av de tekniska kraven i en medlemsstat för att tågen ska kunna rulla över nationsgränserna inom unionen. Utredningen föreslår ändringar i järnvägslagen och järnvägsförordningen för att anpassa svensk lagstiftning till de båda EU-direktiven. Ändringarna gäller främst regler för godkännanden av fordon och för vilka organ som kan utgöra enheter som ansvarar för underhåll (s.k. ECM).De EU-direktiv som avses är det nya driftskompatibilitetsdirektivet (2008/57/EG), direktivet om ändring i detta direktiv (2009/131/EG) samt direktivet om ändringar i järnvägssäkerhetsdirektivet (2008/110/EG).
Säkrare tågtrafik inom EU genom teknisk harmoniseringI två EU-direktiv fastslås att det ska räcka med ett godkännande av de tekniska kraven i en medlemsstat för att tågen ska kunna rulla över nationsgränserna inom unionen. Utredningen föreslår ändringar i järnvägslagen och järnvägsförordningen för att anpassa svensk lagstiftning till de båda EU-direktiven. Ändringarna gäller främst regler för godkännanden av fordon och för vilka organ som kan utgöra enheter som ansvarar för underhåll (s.k. ECM).De EU-direktiv som avses är det nya driftskompatibilitetsdirektivet (2008/57/EG), direktivet om ändring i detta direktiv (2009/131/EG) samt direktivet om ändringar i järnvägssäkerhetsdirektivet (2008/110/EG).
Utgiven: 2010
ISBN: 9789138234396
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 333 st
Säkrare tågtrafik inom EU genom teknisk harmoniseringI två EU-direktiv fastslås att det ska räcka med ett godkännande av de tekniska kraven i en medlemsstat för att tågen ska kunna rulla över nationsgränserna inom unionen. Utredningen föreslår ändringar i järnvägslagen och järnvägsförordningen för att anpassa svensk lagstiftning till de båda EU-direktiven. Ändringarna gäller främst regler för godkännanden av fordon och för vilka organ som kan utgöra enheter som ansvarar för underhåll (s.k. ECM).De EU-direktiv som avses är det nya driftskompatibilitetsdirektivet (2008/57/EG), direktivet om ändring i detta direktiv (2009/131/EG) samt direktivet om ändringar i järnvägssäkerhetsdirektivet (2008/110/EG).
Säkrare tågtrafik inom EU genom teknisk harmoniseringI två EU-direktiv fastslås att det ska räcka med ett godkännande av de tekniska kraven i en medlemsstat för att tågen ska kunna rulla över nationsgränserna inom unionen. Utredningen föreslår ändringar i järnvägslagen och järnvägsförordningen för att anpassa svensk lagstiftning till de båda EU-direktiven. Ändringarna gäller främst regler för godkännanden av fordon och för vilka organ som kan utgöra enheter som ansvarar för underhåll (s.k. ECM).De EU-direktiv som avses är det nya driftskompatibilitetsdirektivet (2008/57/EG), direktivet om ändring i detta direktiv (2009/131/EG) samt direktivet om ändringar i järnvägssäkerhetsdirektivet (2008/110/EG).
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)