Digital transformation : strategier för affärsutveckling; Patrik Widlund; 2018
Digital transformation : strategier för affärsutveckling; Patrik Widlund; 2018

Digital transformation : strategier för affärsutveckling Upplaga 1

av Patrik Widlund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2018
  • ISBN: 9789147125845
  • Sidor: 244 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Alla företag påverkas av digitaliseringen. Kunder ändrar beteenden, behov försvinner och nya tillkommer. Konsumenternas möjligheter att välja och fatta självständiga beslut ökar. Många unga företag har förstått att utnyttja den teknologiska utvecklingen för att hitta digitala lösningar på kundernas problem. De är snabba, flexibla och målmedvetna. Men hur ska traditionella företag göra för att klara konkurrensen eller ens överleva? I den här boken får du som är chef eller ledare inspiration att hantera utmaningar och möjligheter som kommer med den nya digitala konkurrensen. Att transformera ett traditionellt företag till en digital aktör handlar bara delvis om teknik och ofta är det en utmaning att även hålla liv i den gamla affärsmodellen som ska finansiera utvecklingen av nya. I boken hittar du teoretiska verktyg som går att använda för att utveckla och välja smarta strategier för att lyckas. Boken består av tre delar. Den första sätter digitaliseringen i sitt sammanhang och visar hur teknik, konsumtion och företagande utvecklas och påverkar varandra. Den andra beskriver hur du stakar ut företagets riktning med hjälp av omvärldsanalys, strategi och affärsmodell. Den tredje beskriver själva genomförandet, hur du genom att arbeta med ditt ledarskap och din organisation uppnår förändring och digital transformation. Intervjuer med företagsledare och chefer från väletablerade stora organisationer i olika branscher ger inspiration och praktiska exempel. Om författaren Patrik Widlund är ekonom med lång erfarenhet av företagsledning inom mediebranschen samt styrelseledamot hos företag i flera olika branscher. Han driver idag egen konsultverksamhet med inriktning på strategi, affärsutveckling och kundinsikt. Bland uppdragen finns företag inom IT, energi, media, finans, e-handel, handel och utbildning.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Digital transformation : strategier för affärsutveckling (2018)

I september 2018 släpptes boken Digital transformation : strategier för affärsutveckling skriven av Patrik Widlund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 244 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Digital transformation : strategier för affärsutveckling på Studentapan och spara uppåt 33% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Digital transformation : strategier för affärsutveckling (Upplaga 1)

Harvard

Widlund, P. (2018). Digital transformation : strategier för affärsutveckling. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Widlund, Patrik, Digital transformation : strategier för affärsutveckling, 1 uppl. (Liber, 2018).

APA

Widlund, P. (2018). Digital transformation : strategier för affärsutveckling (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Widlund P. Digital transformation : strategier för affärsutveckling. 1:a uppl. Liber; 2018.

Köp boken

319 kr
475 kr