Digital kommunikation i nätverkssamhället Upplaga 1
Vad har fått miljoner människor över hela världen att på så kort tid samlas på nätet? För att det är så användarvänligt och rationellt? Nej, främst för att där erbjuds något som vi hittills saknat: En mötesplats där vi kan kommunicera direkt med varandra, efter vars och ens tycke och smak och tillsammans med likasinnade. Vi som upplevt industrisamhällets främlingskap, förstärkt av homogena och likriktande massmedier, stereotyp masskultur och dess anonyma, hierarkiska och byråkratiska organisering, vi maskineriets kuggar, har nu blivit nätverkens forskningsresande, som likt Livingstone utforskar tidigare okända och otillgängliga områden.
Christer Sturmark och Ulrik Brandén tar i den här boken ett totalgrepp på kommunikationen, dess utveckling, nuläge och framtid. Med utgångspunkt i att den globala, digitala kommunikationen är den kraftfullaste hittills hävdar de att principerna för hur vi lever och verkar, organiserar oss och bedriver affärer, för ledarskap och arbetsrutiner i företagen nu på allvar ifrågasätts. Såväl företag som deras chefer och anställda måste anpassa sig till de nya villkoren för att inte råka i svårigheter eller rentav slås ut från marknaden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789177385806
Förlag: *Telegram Bokförlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 239 st
Vad har fått miljoner människor över hela världen att på så kort tid samlas på nätet? För att det är så användarvänligt och rationellt? Nej, främst för att där erbjuds något som vi hittills saknat: En mötesplats där vi kan kommunicera direkt med varandra, efter vars och ens tycke och smak och tillsammans med likasinnade. Vi som upplevt industrisamhällets främlingskap, förstärkt av homogena och likriktande massmedier, stereotyp masskultur och dess anonyma, hierarkiska och byråkratiska organisering, vi maskineriets kuggar, har nu blivit nätverkens forskningsresande, som likt Livingstone utforskar tidigare okända och otillgängliga områden.
Christer Sturmark och Ulrik Brandén tar i den här boken ett totalgrepp på kommunikationen, dess utveckling, nuläge och framtid. Med utgångspunkt i att den globala, digitala kommunikationen är den kraftfullaste hittills hävdar de att principerna för hur vi lever och verkar, organiserar oss och bedriver affärer, för ledarskap och arbetsrutiner i företagen nu på allvar ifrågasätts. Såväl företag som deras chefer och anställda måste anpassa sig till de nya villkoren för att inte råka i svårigheter eller rentav slås ut från marknaden.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.