Dialog – konsten att skapa goda samtal på arbetsplatsen; Lena Lilje; 2012

Dialog – konsten att skapa goda samtal på arbetsplatsen Upplaga 2

av Lena Lilje
Detta är en lättillgänglig arbetsbok om kommunikation och samtal på jobbet. Den riktar sig främst sig till arbetslag och självstyrande grupper i offentliga och privata organisationer. Boken innehåller ett flertal arbetsuppgifter och övningar som hjälper till på vägen mot ett förbättrat samtalsklimat. Boken har tidigare funnits som kursmaterial men ges nu ut med förnyad layout och tillägg av ett par nya avsnitt: coachande samtal, empati i samtal samt KASAM – känslan av sammanhang. Bokens första avsnitt tar upp olika faktorer som påverkar och ibland förhindrar kommunikation. Avsnitt två presenterar en rad kommunikativa verktyg som bidrar till ett gott samtal och som kan tillämpas i alla kommunikativa sammanhang. Det tredje avsnittet tar upp olika aspekter på gruppers liv och utveckling, medan häftets fjärde avsnitt tar upp dialogen som samtalsform jämfört med andra samtalsformer. Författare: Lena Lilje är verksam som grupphandledare och kursledare för handledarutbildningar och dialogutbildningar inom vård och omsorg. Hon har en bakgrund som arbetsledare inom äldreomsorgen, vårdlärare, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare inom validering. Lars Berglund är redaktör i Tertulia books och i övrigt verksam som konsult och handledare med inriktning på grupputveckling, ledarskap och kommunikation. Han har en bakgrund som gymnasielärare, läroboksförfattare och kvalitetsutvecklare.
Detta är en lättillgänglig arbetsbok om kommunikation och samtal på jobbet. Den riktar sig främst sig till arbetslag och självstyrande grupper i offentliga och privata organisationer. Boken innehåller ett flertal arbetsuppgifter och övningar som hjälper till på vägen mot ett förbättrat samtalsklimat. Boken har tidigare funnits som kursmaterial men ges nu ut med förnyad layout och tillägg av ett par nya avsnitt: coachande samtal, empati i samtal samt KASAM – känslan av sammanhang. Bokens första avsnitt tar upp olika faktorer som påverkar och ibland förhindrar kommunikation. Avsnitt två presenterar en rad kommunikativa verktyg som bidrar till ett gott samtal och som kan tillämpas i alla kommunikativa sammanhang. Det tredje avsnittet tar upp olika aspekter på gruppers liv och utveckling, medan häftets fjärde avsnitt tar upp dialogen som samtalsform jämfört med andra samtalsformer. Författare: Lena Lilje är verksam som grupphandledare och kursledare för handledarutbildningar och dialogutbildningar inom vård och omsorg. Hon har en bakgrund som arbetsledare inom äldreomsorgen, vårdlärare, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare inom validering. Lars Berglund är redaktör i Tertulia books och i övrigt verksam som konsult och handledare med inriktning på grupputveckling, ledarskap och kommunikation. Han har en bakgrund som gymnasielärare, läroboksförfattare och kvalitetsutvecklare.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789197747356
Förlag: Tertulia
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 105 st
Detta är en lättillgänglig arbetsbok om kommunikation och samtal på jobbet. Den riktar sig främst sig till arbetslag och självstyrande grupper i offentliga och privata organisationer. Boken innehåller ett flertal arbetsuppgifter och övningar som hjälper till på vägen mot ett förbättrat samtalsklimat. Boken har tidigare funnits som kursmaterial men ges nu ut med förnyad layout och tillägg av ett par nya avsnitt: coachande samtal, empati i samtal samt KASAM – känslan av sammanhang. Bokens första avsnitt tar upp olika faktorer som påverkar och ibland förhindrar kommunikation. Avsnitt två presenterar en rad kommunikativa verktyg som bidrar till ett gott samtal och som kan tillämpas i alla kommunikativa sammanhang. Det tredje avsnittet tar upp olika aspekter på gruppers liv och utveckling, medan häftets fjärde avsnitt tar upp dialogen som samtalsform jämfört med andra samtalsformer. Författare: Lena Lilje är verksam som grupphandledare och kursledare för handledarutbildningar och dialogutbildningar inom vård och omsorg. Hon har en bakgrund som arbetsledare inom äldreomsorgen, vårdlärare, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare inom validering. Lars Berglund är redaktör i Tertulia books och i övrigt verksam som konsult och handledare med inriktning på grupputveckling, ledarskap och kommunikation. Han har en bakgrund som gymnasielärare, läroboksförfattare och kvalitetsutvecklare.
Detta är en lättillgänglig arbetsbok om kommunikation och samtal på jobbet. Den riktar sig främst sig till arbetslag och självstyrande grupper i offentliga och privata organisationer. Boken innehåller ett flertal arbetsuppgifter och övningar som hjälper till på vägen mot ett förbättrat samtalsklimat. Boken har tidigare funnits som kursmaterial men ges nu ut med förnyad layout och tillägg av ett par nya avsnitt: coachande samtal, empati i samtal samt KASAM – känslan av sammanhang. Bokens första avsnitt tar upp olika faktorer som påverkar och ibland förhindrar kommunikation. Avsnitt två presenterar en rad kommunikativa verktyg som bidrar till ett gott samtal och som kan tillämpas i alla kommunikativa sammanhang. Det tredje avsnittet tar upp olika aspekter på gruppers liv och utveckling, medan häftets fjärde avsnitt tar upp dialogen som samtalsform jämfört med andra samtalsformer. Författare: Lena Lilje är verksam som grupphandledare och kursledare för handledarutbildningar och dialogutbildningar inom vård och omsorg. Hon har en bakgrund som arbetsledare inom äldreomsorgen, vårdlärare, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare inom validering. Lars Berglund är redaktör i Tertulia books och i övrigt verksam som konsult och handledare med inriktning på grupputveckling, ledarskap och kommunikation. Han har en bakgrund som gymnasielärare, läroboksförfattare och kvalitetsutvecklare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)