Det växande företaget; Svante Andersson; 2000
2 säljare

Det växande företaget Upplaga 1

av Svante Andersson
Vad utmärker det växande företaget? Varför växer vissa företag medan andra stagnerar eller rent av minskar i storlek? Vilken betydelse har entreprenören för det växande företaget? Agerar växande företag på ett sätt som skiljer dem från andra företag? Använder växande företag speciella strategier och organisationsformer? I vilka miljöer växer företag?
Ovanstående frågor – och många andra – besvaras i den här boken.

Den vänder sig till studenter, praktiker och beslutsfattare som är intresserade av att fördjupa sina kunskaper om växande företag och hur de fungerar. Boken bygger på författarens forskning om svenska snabbväxande företag, och de teoretiska diskussionerna illustreras med exempel från svenska företag.
Vad utmärker det växande företaget? Varför växer vissa företag medan andra stagnerar eller rent av minskar i storlek? Vilken betydelse har entreprenören för det växande företaget? Agerar växande företag på ett sätt som skiljer dem från andra företag? Använder växande företag speciella strategier och organisationsformer? I vilka miljöer växer företag?
Ovanstående frågor – och många andra – besvaras i den här boken.

Den vänder sig till studenter, praktiker och beslutsfattare som är intresserade av att fördjupa sina kunskaper om växande företag och hur de fungerar. Boken bygger på författarens forskning om svenska snabbväxande företag, och de teoretiska diskussionerna illustreras med exempel från svenska företag.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789144013886
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 166 st
Vad utmärker det växande företaget? Varför växer vissa företag medan andra stagnerar eller rent av minskar i storlek? Vilken betydelse har entreprenören för det växande företaget? Agerar växande företag på ett sätt som skiljer dem från andra företag? Använder växande företag speciella strategier och organisationsformer? I vilka miljöer växer företag?
Ovanstående frågor – och många andra – besvaras i den här boken.

Den vänder sig till studenter, praktiker och beslutsfattare som är intresserade av att fördjupa sina kunskaper om växande företag och hur de fungerar. Boken bygger på författarens forskning om svenska snabbväxande företag, och de teoretiska diskussionerna illustreras med exempel från svenska företag.
Vad utmärker det växande företaget? Varför växer vissa företag medan andra stagnerar eller rent av minskar i storlek? Vilken betydelse har entreprenören för det växande företaget? Agerar växande företag på ett sätt som skiljer dem från andra företag? Använder växande företag speciella strategier och organisationsformer? I vilka miljöer växer företag?
Ovanstående frågor – och många andra – besvaras i den här boken.

Den vänder sig till studenter, praktiker och beslutsfattare som är intresserade av att fördjupa sina kunskaper om växande företag och hur de fungerar. Boken bygger på författarens forskning om svenska snabbväxande företag, och de teoretiska diskussionerna illustreras med exempel från svenska företag.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar