1 säljare
Det sublimas konstnärliga ledning - Estetik, konst och företag Upplaga 1
Det sublimas konstnärliga ledning kom ut 1993 och var då något nytt på området böcker om företagsledning. Det var egentligen föga förvånande. Pierre Guillet de Monthoux är en trendkänslig forskare och författare som alltid verkar på områden som ingen intresserar sig för samtidigt som han gör det, men när skarorna har hunnit ifatt och hans intresse blivit det alla talar om, så befinner han sig i den idévärld som blir nästa samtalsämne. Senare. Vi har för avsikt att hålla denna egensinniga bok tillgänglig för den som vill kliva in i Guillet de Monthoux tankevärld. Följande är en del av baksidestexten. Innehållet gäller ännu: "Denna bok närmar sig företagsledning och organisation ur ett helt nytt perspektiv. Den söker sig till konsten och filosofin på ett sätt som hade varit otänkbart i företagsekonomiska sammanhang bara för några år sedan. Men något har hänt. Humanioran har fått, och får fortsatt, en alltmer framskjuten position i företagsledningssammanhang. Det räcker inte längre att vara en framstående ekonom. Bildning av ett mera klassiskt snitt är på väg in i företagens hjärtan."
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1993
ISBN: 9789189449176
Förlag: Santérus Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
Det sublimas konstnärliga ledning kom ut 1993 och var då något nytt på området böcker om företagsledning. Det var egentligen föga förvånande. Pierre Guillet de Monthoux är en trendkänslig forskare och författare som alltid verkar på områden som ingen intresserar sig för samtidigt som han gör det, men när skarorna har hunnit ifatt och hans intresse blivit det alla talar om, så befinner han sig i den idévärld som blir nästa samtalsämne. Senare. Vi har för avsikt att hålla denna egensinniga bok tillgänglig för den som vill kliva in i Guillet de Monthoux tankevärld. Följande är en del av baksidestexten. Innehållet gäller ännu: "Denna bok närmar sig företagsledning och organisation ur ett helt nytt perspektiv. Den söker sig till konsten och filosofin på ett sätt som hade varit otänkbart i företagsekonomiska sammanhang bara för några år sedan. Men något har hänt. Humanioran har fått, och får fortsatt, en alltmer framskjuten position i företagsledningssammanhang. Det räcker inte längre att vara en framstående ekonom. Bildning av ett mera klassiskt snitt är på väg in i företagens hjärtan."
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.