Det evolutionära ledarskapet - lärdomar i förväxlingsekonomi; Mats Agurén; 2001

Det evolutionära ledarskapet - lärdomar i förväxlingsekonomi Upplaga 1

av Mats Agurén
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som stod för en syn på dem som på definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man om att också "den nya ekonomins företag" hotas av utrotning. En ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin", tar så vid.

Läs mer
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som sammanfattade en syn på dem som på utdöende, definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man i media om att också "den nya ekonomins företag", hotas av utrotning, samtidigt som en ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin" brottas med att förändra dessa unga organisationer.
 Författaren har skrivit den här boken för dem som upplever det som förbryllande att i ena stunden vara "bromsklossar" och i nästa "förändringsagenter". Och för dem som med "den nya ekonomin" som kanske enda referensram ska finna sig till rätta i "den gamla ekonomin".
 Han vill också uppmuntra till reflektion och insikt om att de nödvändiga erfarenheterna finns lagrade i organisationerna och i det befintliga ledarskapet och att det kan vara dags att plocka fram dem igen, under nya förutsättningar, i ett evolutionärt ledarskap.

Författaren Mats Agurén, var i början av 80-talet organisationskonsult på SIAR och ingick sedan i drygt elva år i koncernledningsgruppen i två av Sveriges största företag Electrolux och STORA.
 Efter det tillbringade han några år i ledningen på ett av "den nya ekonomins" snabbväxare, kommunikationskonsultföretaget RIKTA. Idag arbetar han på Marknadstekniskt Centrum (MTC).
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som stod för en syn på dem som på definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man om att också "den nya ekonomins företag" hotas av utrotning. En ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin", tar så vid.

Läs mer
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som sammanfattade en syn på dem som på utdöende, definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man i media om att också "den nya ekonomins företag", hotas av utrotning, samtidigt som en ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin" brottas med att förändra dessa unga organisationer.
 Författaren har skrivit den här boken för dem som upplever det som förbryllande att i ena stunden vara "bromsklossar" och i nästa "förändringsagenter". Och för dem som med "den nya ekonomin" som kanske enda referensram ska finna sig till rätta i "den gamla ekonomin".
 Han vill också uppmuntra till reflektion och insikt om att de nödvändiga erfarenheterna finns lagrade i organisationerna och i det befintliga ledarskapet och att det kan vara dags att plocka fram dem igen, under nya förutsättningar, i ett evolutionärt ledarskap.

Författaren Mats Agurén, var i början av 80-talet organisationskonsult på SIAR och ingick sedan i drygt elva år i koncernledningsgruppen i två av Sveriges största företag Electrolux och STORA.
 Efter det tillbringade han några år i ledningen på ett av "den nya ekonomins" snabbväxare, kommunikationskonsultföretaget RIKTA. Idag arbetar han på Marknadstekniskt Centrum (MTC).
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789147062300
Förlag: Liber
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 144 st
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som stod för en syn på dem som på definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man om att också "den nya ekonomins företag" hotas av utrotning. En ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin", tar så vid.

Läs mer
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som sammanfattade en syn på dem som på utdöende, definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man i media om att också "den nya ekonomins företag", hotas av utrotning, samtidigt som en ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin" brottas med att förändra dessa unga organisationer.
 Författaren har skrivit den här boken för dem som upplever det som förbryllande att i ena stunden vara "bromsklossar" och i nästa "förändringsagenter". Och för dem som med "den nya ekonomin" som kanske enda referensram ska finna sig till rätta i "den gamla ekonomin".
 Han vill också uppmuntra till reflektion och insikt om att de nödvändiga erfarenheterna finns lagrade i organisationerna och i det befintliga ledarskapet och att det kan vara dags att plocka fram dem igen, under nya förutsättningar, i ett evolutionärt ledarskap.

Författaren Mats Agurén, var i början av 80-talet organisationskonsult på SIAR och ingick sedan i drygt elva år i koncernledningsgruppen i två av Sveriges största företag Electrolux och STORA.
 Efter det tillbringade han några år i ledningen på ett av "den nya ekonomins" snabbväxare, kommunikationskonsultföretaget RIKTA. Idag arbetar han på Marknadstekniskt Centrum (MTC).
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som stod för en syn på dem som på definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man om att också "den nya ekonomins företag" hotas av utrotning. En ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin", tar så vid.

Läs mer
Boken riktar sig till chefer och medarbetare i verksamheter som för inte så länge sedan beskrevs som "den gamla ekonomin", ett uttryck som sammanfattade en syn på dem som på utdöende, definitivt ointressanta för investerare eller unga i karriären. Nu talar man i media om att också "den nya ekonomins företag", hotas av utrotning, samtidigt som en ny generation ledare, ofta hämtade från "den gamla ekonomin" brottas med att förändra dessa unga organisationer.
 Författaren har skrivit den här boken för dem som upplever det som förbryllande att i ena stunden vara "bromsklossar" och i nästa "förändringsagenter". Och för dem som med "den nya ekonomin" som kanske enda referensram ska finna sig till rätta i "den gamla ekonomin".
 Han vill också uppmuntra till reflektion och insikt om att de nödvändiga erfarenheterna finns lagrade i organisationerna och i det befintliga ledarskapet och att det kan vara dags att plocka fram dem igen, under nya förutsättningar, i ett evolutionärt ledarskap.

Författaren Mats Agurén, var i början av 80-talet organisationskonsult på SIAR och ingick sedan i drygt elva år i koncernledningsgruppen i två av Sveriges största företag Electrolux och STORA.
 Efter det tillbringade han några år i ledningen på ett av "den nya ekonomins" snabbväxare, kommunikationskonsultföretaget RIKTA. Idag arbetar han på Marknadstekniskt Centrum (MTC).
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)