Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation; Harald Eide, Anders Jonsson, Ola Wallinder; 2017
Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation; Harald Eide, Anders Jonsson, Ola Wallinder; 2017

Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation

av Harald Eide, Anders Jonsson, Ola Wallinder

  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789163935411
  • Sidor: 258 st
  • Förlag: Vulkan
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Vi står inför den största samhällsomvälvningen någonsin. När det analoga blir digitalt, när best practises måste ersättas med new practises och när vi människor åter måste anpassa oss till den nya verklighet som råder. Hur svårt kan det vara? Mycket svårt! Är du ledare inom det offentliga så kan dock detta vara din möjlighet att utveckla verksamheten och klara resursfrågan. Är du ledare inom industrin kan du omforma ditt företag och ta helt nya positioner istället för att se dig omsprungen av någon från en helt annan bransch. Men vem ansvarar för det ingen är ansvarig för? En viktig fråga att ställa sig kring digitaliseringen. Och det är den, bland många andra frågor, som belyses i denna bok. Transformation, inom ramen för befintliga processer eller funktioner (ständiga förbättringar), har i de flesta och bästa fall tydlig styrning. Men vem ansvarar för det vi inte gör – som vi borde göra som en konsekvens av digitaliseringen? Det är inte teknikens komplexitet som utgör det största hindret. Istället handlar det om att våga ifrågasätta gamla sanningar som påverkas av den digitala utvecklingen. Därför blir TTL (Time To Learning) liksom vår digitala framtidsbild, Destination Digital, områden där den digitala transformationen bör ha sitt huvudfokus. Och att verkligen ha koll på sin information. Författarna till denna bok har mer än 80 sammanlagda år av erfarenhet när det gäller förändringsledning och innovationskraft. Åtminstone 20 av dessa har kopplingar till digitalisering i en eller annan form. Det är dessa erfarenheter boken bygger på, från både industri och privat och offentlig tjänsteproduktion. De första 60 årens erfarenheter har tidigare sammanfattats i böckerna Förändringsledaren, Innovationskraft och TeamGames. Nu är det alltså dags för resterande år att få ord på sina erfarenheter. Erfarenheter som blandas med visdomar från Scanias koncernchef och VD, Västra Götalandsregionens IS/IT-direktör och en framåttänkande docent ifrån Göteborgs Universitet. Det håller på att hända stora saker i denna vår tid. Förhoppningsvis inspirerar denna bok dig att försöka ligga i framkant inom ditt område. Det kan visa sig vara både roligare, mer lönsamt och en överlevnadsfråga – men bör hanteras med stor respekt för de omställningar det innebär för väldigt många människor.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation (2017)

I maj 2017 släpptes boken Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation skriven av Harald Eide, Anders Jonsson, Ola Wallinder. Den är skriven på svenska och består av 258 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Vulkan.

Köp boken Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation

Harvard

Eide, H., Jonsson, A. & Wallinder, O. (2017). Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation. Vulkan.

Oxford

Eide, Harald, Jonsson, Anders & Wallinder, Ola, Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation (Vulkan, 2017).

APA

Eide, H., Jonsson, A., & Wallinder, O. (2017). Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation. Vulkan.

Vancouver

Eide H, Jonsson A, Wallinder O. Destination Digital : att tänka nytt på nytt sätt - digital transformation. Vulkan; 2017.

Köp boken

Helt ny

234 kr