Designdarwinismen : Homo Kapitalismus del 1; Linda Rampell; 2007

Designdarwinismen : Homo Kapitalismus del 1

av Linda Rampell
Designdarwinismen är ett panorama över 2000-talets självförbättrarkultur. Där shopping har blivit ett livsprojekt. Samtidigt som förskjutningen från varumärke till människomärke har fullbordats. Människor strävar efter den status som märket utlovar. De kan till och med göra karriär genom konsumtion. Designdarwinismen behandlar nutida konsumtions- och varumärkeskulturer.
Designdarwinismen är ett panorama över 2000-talets självförbättrarkultur. Där shopping har blivit ett livsprojekt. Samtidigt som förskjutningen från varumärke till människomärke har fullbordats. Människor strävar efter den status som märket utlovar. De kan till och med göra karriär genom konsumtion. Designdarwinismen behandlar nutida konsumtions- och varumärkeskulturer.
Utgiven: 2007
ISBN: 9789197655712
Förlag: Gabor Palotai Publisher
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 221 st
Designdarwinismen är ett panorama över 2000-talets självförbättrarkultur. Där shopping har blivit ett livsprojekt. Samtidigt som förskjutningen från varumärke till människomärke har fullbordats. Människor strävar efter den status som märket utlovar. De kan till och med göra karriär genom konsumtion. Designdarwinismen behandlar nutida konsumtions- och varumärkeskulturer.
Designdarwinismen är ett panorama över 2000-talets självförbättrarkultur. Där shopping har blivit ett livsprojekt. Samtidigt som förskjutningen från varumärke till människomärke har fullbordats. Människor strävar efter den status som märket utlovar. De kan till och med göra karriär genom konsumtion. Designdarwinismen behandlar nutida konsumtions- och varumärkeskulturer.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)