Customer Relationship Management : leder du dina kunder eller leder dina kunder dig? Upplaga 2
Customer Relationship Management CRM fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Konkurrensen om kunderna ökar hela tiden. Antalet val en kund gör ökar likaså. Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med Customer Relationship Management (CRM). CRM handlar om att skapa kundvärde genom en stark och varaktig relation mellan leverantör och kund. Målet med CRM är inte att maximera avkastningen av enskilda avslut, utan att skapa bestående relationer tillsammans med kunden. Detta är en nyskapande och läsvärd bok där CRM behandlas på ett sakkunnigt sätt som den företagsledningsfråga det är och inte bara som ett IT-problem.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147098347
Förlag: Liber AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 210 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2000)
från 150 krUpplaga 2 (2012)
Tillfälligt slutCustomer Relationship Management CRM fick hedersomnämnande som Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund. Konkurrensen om kunderna ökar hela tiden. Antalet val en kund gör ökar likaså. Vad är det som gör att vissa företag lyckas behålla sina kunder bättre än andra? Svaret är att de arbetar aktivt med Customer Relationship Management (CRM). CRM handlar om att skapa kundvärde genom en stark och varaktig relation mellan leverantör och kund. Målet med CRM är inte att maximera avkastningen av enskilda avslut, utan att skapa bestående relationer tillsammans med kunden. Detta är en nyskapande och läsvärd bok där CRM behandlas på ett sakkunnigt sätt som den företagsledningsfråga det är och inte bara som ett IT-problem.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.