Copyboken : gör läsare till kunder, förvandla ord till pengar; Mattias Åkerberg; 2022
endast ny

Copyboken : gör läsare till kunder, förvandla ord till pengar Upplaga 1

av Mattias Åkerberg
NOMINERAD TILL PUBLISHINGPRISET 2023!

NOMINERAD TILL "ÅRETS MARKNADSFÖRINGSBOK 2023" (Sveriges Marknadsförbund)!

Copyboken har redan sålt i över 3 300 exemplar.

En väldig bra bok om copywriting. Varken mer eller mindre.
– Magnus Jakobsson, copywriter och chief creative officer, The North Alliance

Som copywriter vill du att folk ska läsa det du skriver. Men mycket som skrivs blir aldrig läst. Och om ingen läser, kommer ingen heller köpa. Dina texter läcker pengar.

Copyboken visar hur du skriver så att din läsare lägger märke till dig, läser det du skriver och köper det du vill sälja. Boken lär dig mästarnas knep som gör läsare till kunder. Och du får beprövade verktyg, formler och argument som förvandlar dina ord till pengar.
Mattias Åkerberg är din ciceron in i copywritingens förtrollande värld. Han är mannen bakom den belönade succébloggen Please copy me, och har sedan 2006 utbildat över 25 000 drivna i konsten att skriva reklam (bland annat genom den för alltid slutsålda boken Sälj det med ord).

Du och Mattias startar nu Copymaskinen, så att du kan lära dig alla moment i det grundläggande arbetet att lyssna för att hitta insikter, tänka för att förstå drivkrafter och hitta de spakar som får orden att flyga. Du får stenkoll på yrket copywriter, och du får veta varför ”att skriva säljande” är ett lika mycket mekaniskt som kreativt uppdrag.

I Copyboken möter du också tio av Sveriges mest begåvade, meriterade och belönade copywriters:

Björn Engström, Forsman & BodenforsDaniel Vaccino, Oatly (numera på Åkestam Holst Syd)Linda Elers, M&C Saatchi StockholmHanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)Stephanie Moradi, Åkestam HolstRebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)
Sagt om Copyboken

En saftig mix av matnyttigheter som ger bra med kött på benen för den som vill ge sig ut i copyvärlden. 
– Ida Backman, copywriter, Oatly

Jag läser aldrig faktalitteratur, men Mattias Åkerbergs bok förbeställde jag UTAN ATT BLINKA!
– Louise Carlstedt, copywriter, Febbsit Branding

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

Vad är grejen med copywriting?Det ÄR motigt i börjanDin uppdragsgivare vill få effektAndas in – bli gravidUtan spaning, ingen aningVäck din förundran – du vet inte alltLäsaren är boss och expertVilket jobb gör din produkt?Tankar och text tar tidGe dig avBegränsningar är bästSkriv så det gör ontSkriv utan att ändraSkriv som du snackarBygg en bryggaStryk första meningenFörklara och försvaraMät för att se om texten når måletOrden stannar på jorden
Mer om Copyboken

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken är också rikligt illustrerad. Copyboken är tryckt i Sverige, i en begränsad upplaga, och är 362 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.
NOMINERAD TILL PUBLISHINGPRISET 2023!

NOMINERAD TILL "ÅRETS MARKNADSFÖRINGSBOK 2023" (Sveriges Marknadsförbund)!

Copyboken har redan sålt i över 3 300 exemplar.

En väldig bra bok om copywriting. Varken mer eller mindre.
– Magnus Jakobsson, copywriter och chief creative officer, The North Alliance

Som copywriter vill du att folk ska läsa det du skriver. Men mycket som skrivs blir aldrig läst. Och om ingen läser, kommer ingen heller köpa. Dina texter läcker pengar.

Copyboken visar hur du skriver så att din läsare lägger märke till dig, läser det du skriver och köper det du vill sälja. Boken lär dig mästarnas knep som gör läsare till kunder. Och du får beprövade verktyg, formler och argument som förvandlar dina ord till pengar.
Mattias Åkerberg är din ciceron in i copywritingens förtrollande värld. Han är mannen bakom den belönade succébloggen Please copy me, och har sedan 2006 utbildat över 25 000 drivna i konsten att skriva reklam (bland annat genom den för alltid slutsålda boken Sälj det med ord).

Du och Mattias startar nu Copymaskinen, så att du kan lära dig alla moment i det grundläggande arbetet att lyssna för att hitta insikter, tänka för att förstå drivkrafter och hitta de spakar som får orden att flyga. Du får stenkoll på yrket copywriter, och du får veta varför ”att skriva säljande” är ett lika mycket mekaniskt som kreativt uppdrag.

I Copyboken möter du också tio av Sveriges mest begåvade, meriterade och belönade copywriters:

Björn Engström, Forsman & BodenforsDaniel Vaccino, Oatly (numera på Åkestam Holst Syd)Linda Elers, M&C Saatchi StockholmHanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)Stephanie Moradi, Åkestam HolstRebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)
Sagt om Copyboken

En saftig mix av matnyttigheter som ger bra med kött på benen för den som vill ge sig ut i copyvärlden. 
– Ida Backman, copywriter, Oatly

Jag läser aldrig faktalitteratur, men Mattias Åkerbergs bok förbeställde jag UTAN ATT BLINKA!
– Louise Carlstedt, copywriter, Febbsit Branding

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

Vad är grejen med copywriting?Det ÄR motigt i börjanDin uppdragsgivare vill få effektAndas in – bli gravidUtan spaning, ingen aningVäck din förundran – du vet inte alltLäsaren är boss och expertVilket jobb gör din produkt?Tankar och text tar tidGe dig avBegränsningar är bästSkriv så det gör ontSkriv utan att ändraSkriv som du snackarBygg en bryggaStryk första meningenFörklara och försvaraMät för att se om texten når måletOrden stannar på jorden
Mer om Copyboken

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken är också rikligt illustrerad. Copyboken är tryckt i Sverige, i en begränsad upplaga, och är 362 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789198240719
Förlag: Please Copy Me
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 362 st
NOMINERAD TILL PUBLISHINGPRISET 2023!

NOMINERAD TILL "ÅRETS MARKNADSFÖRINGSBOK 2023" (Sveriges Marknadsförbund)!

Copyboken har redan sålt i över 3 300 exemplar.

En väldig bra bok om copywriting. Varken mer eller mindre.
– Magnus Jakobsson, copywriter och chief creative officer, The North Alliance

Som copywriter vill du att folk ska läsa det du skriver. Men mycket som skrivs blir aldrig läst. Och om ingen läser, kommer ingen heller köpa. Dina texter läcker pengar.

Copyboken visar hur du skriver så att din läsare lägger märke till dig, läser det du skriver och köper det du vill sälja. Boken lär dig mästarnas knep som gör läsare till kunder. Och du får beprövade verktyg, formler och argument som förvandlar dina ord till pengar.
Mattias Åkerberg är din ciceron in i copywritingens förtrollande värld. Han är mannen bakom den belönade succébloggen Please copy me, och har sedan 2006 utbildat över 25 000 drivna i konsten att skriva reklam (bland annat genom den för alltid slutsålda boken Sälj det med ord).

Du och Mattias startar nu Copymaskinen, så att du kan lära dig alla moment i det grundläggande arbetet att lyssna för att hitta insikter, tänka för att förstå drivkrafter och hitta de spakar som får orden att flyga. Du får stenkoll på yrket copywriter, och du får veta varför ”att skriva säljande” är ett lika mycket mekaniskt som kreativt uppdrag.

I Copyboken möter du också tio av Sveriges mest begåvade, meriterade och belönade copywriters:

Björn Engström, Forsman & BodenforsDaniel Vaccino, Oatly (numera på Åkestam Holst Syd)Linda Elers, M&C Saatchi StockholmHanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)Stephanie Moradi, Åkestam HolstRebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)
Sagt om Copyboken

En saftig mix av matnyttigheter som ger bra med kött på benen för den som vill ge sig ut i copyvärlden. 
– Ida Backman, copywriter, Oatly

Jag läser aldrig faktalitteratur, men Mattias Åkerbergs bok förbeställde jag UTAN ATT BLINKA!
– Louise Carlstedt, copywriter, Febbsit Branding

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

Vad är grejen med copywriting?Det ÄR motigt i börjanDin uppdragsgivare vill få effektAndas in – bli gravidUtan spaning, ingen aningVäck din förundran – du vet inte alltLäsaren är boss och expertVilket jobb gör din produkt?Tankar och text tar tidGe dig avBegränsningar är bästSkriv så det gör ontSkriv utan att ändraSkriv som du snackarBygg en bryggaStryk första meningenFörklara och försvaraMät för att se om texten når måletOrden stannar på jorden
Mer om Copyboken

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken är också rikligt illustrerad. Copyboken är tryckt i Sverige, i en begränsad upplaga, och är 362 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.
NOMINERAD TILL PUBLISHINGPRISET 2023!

NOMINERAD TILL "ÅRETS MARKNADSFÖRINGSBOK 2023" (Sveriges Marknadsförbund)!

Copyboken har redan sålt i över 3 300 exemplar.

En väldig bra bok om copywriting. Varken mer eller mindre.
– Magnus Jakobsson, copywriter och chief creative officer, The North Alliance

Som copywriter vill du att folk ska läsa det du skriver. Men mycket som skrivs blir aldrig läst. Och om ingen läser, kommer ingen heller köpa. Dina texter läcker pengar.

Copyboken visar hur du skriver så att din läsare lägger märke till dig, läser det du skriver och köper det du vill sälja. Boken lär dig mästarnas knep som gör läsare till kunder. Och du får beprövade verktyg, formler och argument som förvandlar dina ord till pengar.
Mattias Åkerberg är din ciceron in i copywritingens förtrollande värld. Han är mannen bakom den belönade succébloggen Please copy me, och har sedan 2006 utbildat över 25 000 drivna i konsten att skriva reklam (bland annat genom den för alltid slutsålda boken Sälj det med ord).

Du och Mattias startar nu Copymaskinen, så att du kan lära dig alla moment i det grundläggande arbetet att lyssna för att hitta insikter, tänka för att förstå drivkrafter och hitta de spakar som får orden att flyga. Du får stenkoll på yrket copywriter, och du får veta varför ”att skriva säljande” är ett lika mycket mekaniskt som kreativt uppdrag.

I Copyboken möter du också tio av Sveriges mest begåvade, meriterade och belönade copywriters:

Björn Engström, Forsman & BodenforsDaniel Vaccino, Oatly (numera på Åkestam Holst Syd)Linda Elers, M&C Saatchi StockholmHanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)Stephanie Moradi, Åkestam HolstRebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)
Sagt om Copyboken

En saftig mix av matnyttigheter som ger bra med kött på benen för den som vill ge sig ut i copyvärlden. 
– Ida Backman, copywriter, Oatly

Jag läser aldrig faktalitteratur, men Mattias Åkerbergs bok förbeställde jag UTAN ATT BLINKA!
– Louise Carlstedt, copywriter, Febbsit Branding

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

Vad är grejen med copywriting?Det ÄR motigt i börjanDin uppdragsgivare vill få effektAndas in – bli gravidUtan spaning, ingen aningVäck din förundran – du vet inte alltLäsaren är boss och expertVilket jobb gör din produkt?Tankar och text tar tidGe dig avBegränsningar är bästSkriv så det gör ontSkriv utan att ändraSkriv som du snackarBygg en bryggaStryk första meningenFörklara och försvaraMät för att se om texten når måletOrden stannar på jorden
Mer om Copyboken

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken är också rikligt illustrerad. Copyboken är tryckt i Sverige, i en begränsad upplaga, och är 362 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.
Ny bok
427 kr449 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
427 kr449 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)