Contentfabriken : Kinas digitala ekosystem; Emma Hellbom Ajoje, Emma Lindgren; 2021
spara 40%
1 säljare

Contentfabriken : Kinas digitala ekosystem Upplaga 1

av Emma Hellbom Ajoje, Emma Lindgren
Kina är världens största digitala community och content är allt. Konsumenterna är vana vid att kunna shoppa vad som helst, när som helst och var som helst, få snabba leveranser både hem och till arbetsplatsen, och ställer höga krav på den digitala köpupplevelsen – online och i butik.

De innehållsrika kinesiska produktsidorna kan liknas vid färgstarka magasin, med noggrann information om varje produkt och mängder med bilder och rörligt material. Det är en enorm marknad som omsätter miljarder och åter miljarder.

Influencers, välbetalda internetkändisar med miljontals följare, kallas i Kina för Wanghongs och deras rekommendationer kan leda till stor försäljning för företag som samarbetar med dem.

Den här boken tar upp områden som Content Marketing, Social Commerce, New Retail, Shoppertainment och andra strategier för e-handel och digital marknadsföring på världens mest konkurrensutsatta internet.

Boken ger kunskap om de digitala kanalerna, marknadsplatserna och contentstrategierna som kan inspirera och hjälpa svenska företag att växa online eller med ett inträde på den kinesiska marknaden.

Om författarna
Författarna Emma Hellbom Ajoje och Emma Lindgren har båda bott och arbetat i Kina och kombinerar i boken sina erfarenheter av den svenska kommunikationsbranschen och av att hjälpa svenska varumärken in på den kinesiska marknaden.
Kina är världens största digitala community och content är allt. Konsumenterna är vana vid att kunna shoppa vad som helst, när som helst och var som helst, få snabba leveranser både hem och till arbetsplatsen, och ställer höga krav på den digitala köpupplevelsen – online och i butik.

De innehållsrika kinesiska produktsidorna kan liknas vid färgstarka magasin, med noggrann information om varje produkt och mängder med bilder och rörligt material. Det är en enorm marknad som omsätter miljarder och åter miljarder.

Influencers, välbetalda internetkändisar med miljontals följare, kallas i Kina för Wanghongs och deras rekommendationer kan leda till stor försäljning för företag som samarbetar med dem.

Den här boken tar upp områden som Content Marketing, Social Commerce, New Retail, Shoppertainment och andra strategier för e-handel och digital marknadsföring på världens mest konkurrensutsatta internet.

Boken ger kunskap om de digitala kanalerna, marknadsplatserna och contentstrategierna som kan inspirera och hjälpa svenska företag att växa online eller med ett inträde på den kinesiska marknaden.

Om författarna
Författarna Emma Hellbom Ajoje och Emma Lindgren har båda bott och arbetat i Kina och kombinerar i boken sina erfarenheter av den svenska kommunikationsbranschen och av att hjälpa svenska varumärken in på den kinesiska marknaden.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789147144228
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 148 st
Kina är världens största digitala community och content är allt. Konsumenterna är vana vid att kunna shoppa vad som helst, när som helst och var som helst, få snabba leveranser både hem och till arbetsplatsen, och ställer höga krav på den digitala köpupplevelsen – online och i butik.

De innehållsrika kinesiska produktsidorna kan liknas vid färgstarka magasin, med noggrann information om varje produkt och mängder med bilder och rörligt material. Det är en enorm marknad som omsätter miljarder och åter miljarder.

Influencers, välbetalda internetkändisar med miljontals följare, kallas i Kina för Wanghongs och deras rekommendationer kan leda till stor försäljning för företag som samarbetar med dem.

Den här boken tar upp områden som Content Marketing, Social Commerce, New Retail, Shoppertainment och andra strategier för e-handel och digital marknadsföring på världens mest konkurrensutsatta internet.

Boken ger kunskap om de digitala kanalerna, marknadsplatserna och contentstrategierna som kan inspirera och hjälpa svenska företag att växa online eller med ett inträde på den kinesiska marknaden.

Om författarna
Författarna Emma Hellbom Ajoje och Emma Lindgren har båda bott och arbetat i Kina och kombinerar i boken sina erfarenheter av den svenska kommunikationsbranschen och av att hjälpa svenska varumärken in på den kinesiska marknaden.
Kina är världens största digitala community och content är allt. Konsumenterna är vana vid att kunna shoppa vad som helst, när som helst och var som helst, få snabba leveranser både hem och till arbetsplatsen, och ställer höga krav på den digitala köpupplevelsen – online och i butik.

De innehållsrika kinesiska produktsidorna kan liknas vid färgstarka magasin, med noggrann information om varje produkt och mängder med bilder och rörligt material. Det är en enorm marknad som omsätter miljarder och åter miljarder.

Influencers, välbetalda internetkändisar med miljontals följare, kallas i Kina för Wanghongs och deras rekommendationer kan leda till stor försäljning för företag som samarbetar med dem.

Den här boken tar upp områden som Content Marketing, Social Commerce, New Retail, Shoppertainment och andra strategier för e-handel och digital marknadsföring på världens mest konkurrensutsatta internet.

Boken ger kunskap om de digitala kanalerna, marknadsplatserna och contentstrategierna som kan inspirera och hjälpa svenska företag att växa online eller med ett inträde på den kinesiska marknaden.

Om författarna
Författarna Emma Hellbom Ajoje och Emma Lindgren har båda bott och arbetat i Kina och kombinerar i boken sina erfarenheter av den svenska kommunikationsbranschen och av att hjälpa svenska varumärken in på den kinesiska marknaden.
Begagnad bok
225 kr374 krSpara 149 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr374 krSpara 149 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar