Chokladfontänen; Staffan Ehde; 2009
endast ny

Chokladfontänen Upplaga 1

av Staffan Ehde
Många företag arbetar ständigt med ”bli bättre på”, men hur gör vi när vi måste bli ”annorlunda”? Att tänka utanför boxen är svårt, att leda en verksamhet in i det okända kräver mod och tillit. Syftet med boken är att ge ledaren och chefen en handledning för att skapa nya marknader med exempel från verkligheten. Det är tesen i filmproducenten, konsulten, föreläsaren och författaren Staffan Ehdes debattbok ”Chokladfontänen” som ges ut av Kunskapsmedia. I boken berättas om riktiga processor som lyckats och misslyckats, om rädsla och drivkrafter bakom de som vågat pröva en helt ny marknad. Syftet är att förstå vilka mekanismer som möjliggör och hindrar oss att tänka annorlunda. Varje kapitel avslutas med en metodlista för att strukturera innovationsarbetet. Innehållet utgörs också av intervjuer med företagsledare, en professor i neurologi och en bergsklättrare.
Många företag arbetar ständigt med ”bli bättre på”, men hur gör vi när vi måste bli ”annorlunda”? Att tänka utanför boxen är svårt, att leda en verksamhet in i det okända kräver mod och tillit. Syftet med boken är att ge ledaren och chefen en handledning för att skapa nya marknader med exempel från verkligheten. Det är tesen i filmproducenten, konsulten, föreläsaren och författaren Staffan Ehdes debattbok ”Chokladfontänen” som ges ut av Kunskapsmedia. I boken berättas om riktiga processor som lyckats och misslyckats, om rädsla och drivkrafter bakom de som vågat pröva en helt ny marknad. Syftet är att förstå vilka mekanismer som möjliggör och hindrar oss att tänka annorlunda. Varje kapitel avslutas med en metodlista för att strukturera innovationsarbetet. Innehållet utgörs också av intervjuer med företagsledare, en professor i neurologi och en bergsklättrare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789163356025
Förlag: Kunskapsmedia B&M Partners AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 100 st
Många företag arbetar ständigt med ”bli bättre på”, men hur gör vi när vi måste bli ”annorlunda”? Att tänka utanför boxen är svårt, att leda en verksamhet in i det okända kräver mod och tillit. Syftet med boken är att ge ledaren och chefen en handledning för att skapa nya marknader med exempel från verkligheten. Det är tesen i filmproducenten, konsulten, föreläsaren och författaren Staffan Ehdes debattbok ”Chokladfontänen” som ges ut av Kunskapsmedia. I boken berättas om riktiga processor som lyckats och misslyckats, om rädsla och drivkrafter bakom de som vågat pröva en helt ny marknad. Syftet är att förstå vilka mekanismer som möjliggör och hindrar oss att tänka annorlunda. Varje kapitel avslutas med en metodlista för att strukturera innovationsarbetet. Innehållet utgörs också av intervjuer med företagsledare, en professor i neurologi och en bergsklättrare.
Många företag arbetar ständigt med ”bli bättre på”, men hur gör vi när vi måste bli ”annorlunda”? Att tänka utanför boxen är svårt, att leda en verksamhet in i det okända kräver mod och tillit. Syftet med boken är att ge ledaren och chefen en handledning för att skapa nya marknader med exempel från verkligheten. Det är tesen i filmproducenten, konsulten, föreläsaren och författaren Staffan Ehdes debattbok ”Chokladfontänen” som ges ut av Kunskapsmedia. I boken berättas om riktiga processor som lyckats och misslyckats, om rädsla och drivkrafter bakom de som vågat pröva en helt ny marknad. Syftet är att förstå vilka mekanismer som möjliggör och hindrar oss att tänka annorlunda. Varje kapitel avslutas med en metodlista för att strukturera innovationsarbetet. Innehållet utgörs också av intervjuer med företagsledare, en professor i neurologi och en bergsklättrare.
Ny bok
238 kr250 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
238 kr250 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)