Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet; Jonatan O´Brien; 2014
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet; Jonatan O´Brien; 2014

Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet Upplaga 1

av Jonatan O´Brien

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789144096698
  • Sidor: 367 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

På senare år har Inköp i allt större utsträckning kommit att bidra till företagens lönsamhet, där category management varit den enskilt största bidragsfaktorn. Category management är en strategisk ansats som används för att förstå marknader, analysera spend och implementera nya innovativa leverantörsstrategier. Därför har category management i stor utsträckning bidragit till att förändra Inköps roll, från att ha varit en taktisk och operativt inriktad funktion till att bli en strategisk process inom det värde­skapande företaget. Category management för inköp presenterar en stegvis process för effektiv implementering av category management, som kan tillämpas direkt i företaget. Boken innehåller praktiska exempel och konkreta verktyg som tydligt visar hur man: • snabbt och tydligt analyserar komplexa sourcingsituationer • förstår specifika marknader för olika spendkategorier • optimalt tillämpar quick wins för omedelbara resultat • utvecklar och implementerar innovativa och kreativa categorymanagement-baserade strategier. Category management för inköp är nödvändig för alla som påverkas i arbetet med category management, oavsett om du är inköpare, kategoriledare, inköpschef, projektledare eller verksamhetschef. Boken är också värdefull för dig som arbetar som säljare – så att du bättre förstår hur strategiskt inköp fungerar och hur en modern inköpare tänker.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet (2014)

I oktober 2014 släpptes boken Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet skriven av Jonatan O´Brien. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 367 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet på Studentapan och spara uppåt 34% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet (Upplaga 1)

Harvard

O´Brien, J. (2014). Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet. 1:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

O´Brien, Jonatan, Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet, 1 uppl. (Studentlitteratur, 2014).

APA

O´Brien, J. (2014). Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet (1:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

O´Brien J. Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet. 1:a uppl. Studentlitteratur; 2014.

Köp boken

375 kr
570 kr