Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch; Måns Jonasson; 2016
Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch; Måns Jonasson; 2016

Bygg ditt eget dataspel! : programmera från ScratchUpplaga 1

av Måns Jonasson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789129697988
  • Sidor: 72 st
  • Förlag: Rabén & Sjögren
  • Format: Spiralbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Tror du att programmering är svårt? Att det är något som bara datasupporten eller några supernördiga Bill Gates-kopior i övre tonåren fixar? Då tror du fel! I Bygg ditt eget dataspel! visar Måns Jonasson med enkla instruktioner och tydliga bilder hur man steg för steg kan just bygga sitt alldeles egna dataspel. Han utgår från programmeringsspråket, Scratch, som skapats av MIT och är gratis att använda. När man följt bokens instruktioner har man skapat ett eget spel där en katt jagar en mus över skärmen. Det är kreativt, det är roligt och det ger mersmak! "Ny bok som gör det omöjliga möjligt - omgående!" horisonten.io (Ett magasin om skolsverige)

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch (2016)

I juli 2016 släpptes boken Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch skriven av Måns Jonasson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 72 sidor. Förlaget bakom boken är Rabén & Sjögren.

Köp boken Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch på Studentapan och spara pengar.

Referera till Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch (Upplaga 1)

Harvard

Jonasson, M. (2016). Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch. 1:a uppl. Rabén & Sjögren.

Oxford

Jonasson, Måns, Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch, 1 uppl. (Rabén & Sjögren, 2016).

APA

Jonasson, M. (2016). Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch (1:a uppl.). Rabén & Sjögren.

Vancouver

Jonasson M. Bygg ditt eget dataspel! : programmera från Scratch. 1:a uppl. Rabén & Sjögren; 2016.