Bokstavsboken Lärarhandledning; Elisabeth Åril; 2018

Bokstavsboken Lärarhandledning Upplaga 2

av Elisabeth Åril
I Bokstavsboken får eleverna dels bekanta sig med alfabetets versala bokstavsformer, dels arbeta med att förstå kopplingen mellan tecken och bokstavsljud. I denna lärarhandledning till Bokstavsboken presenteras hur läraren kan introducera respektive bokstav för eleverna genom till exempel samtal, språklekar samt grov-och finmotoriska övningar. Det finns också en tydlig arbetsgång för arbetet med varje bokstav i Bokstavsboken, ett uppslag till respektive bokstav. Arbetsgången består av många olika övningar, till exempel:
• Ljudanalys (Lyssna efter första ljudet, sista ljudet eller bestämt bokstavsljud.)
• Finmotoriska övningar
• Skrivövningar
• Tangentbordsövningar

I bokens inledning finns en introduktion som är ett stöd till läraren i arbetet med eleverna. Läraren väljer själv i vilken ordning bokstäverna ska presenteras.
I Bokstavsboken får eleverna dels bekanta sig med alfabetets versala bokstavsformer, dels arbeta med att förstå kopplingen mellan tecken och bokstavsljud. I denna lärarhandledning till Bokstavsboken presenteras hur läraren kan introducera respektive bokstav för eleverna genom till exempel samtal, språklekar samt grov-och finmotoriska övningar. Det finns också en tydlig arbetsgång för arbetet med varje bokstav i Bokstavsboken, ett uppslag till respektive bokstav. Arbetsgången består av många olika övningar, till exempel:
• Ljudanalys (Lyssna efter första ljudet, sista ljudet eller bestämt bokstavsljud.)
• Finmotoriska övningar
• Skrivövningar
• Tangentbordsövningar

I bokens inledning finns en introduktion som är ett stöd till läraren i arbetet med eleverna. Läraren väljer själv i vilken ordning bokstäverna ska presenteras.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789144129976
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 64 st
I Bokstavsboken får eleverna dels bekanta sig med alfabetets versala bokstavsformer, dels arbeta med att förstå kopplingen mellan tecken och bokstavsljud. I denna lärarhandledning till Bokstavsboken presenteras hur läraren kan introducera respektive bokstav för eleverna genom till exempel samtal, språklekar samt grov-och finmotoriska övningar. Det finns också en tydlig arbetsgång för arbetet med varje bokstav i Bokstavsboken, ett uppslag till respektive bokstav. Arbetsgången består av många olika övningar, till exempel:
• Ljudanalys (Lyssna efter första ljudet, sista ljudet eller bestämt bokstavsljud.)
• Finmotoriska övningar
• Skrivövningar
• Tangentbordsövningar

I bokens inledning finns en introduktion som är ett stöd till läraren i arbetet med eleverna. Läraren väljer själv i vilken ordning bokstäverna ska presenteras.
I Bokstavsboken får eleverna dels bekanta sig med alfabetets versala bokstavsformer, dels arbeta med att förstå kopplingen mellan tecken och bokstavsljud. I denna lärarhandledning till Bokstavsboken presenteras hur läraren kan introducera respektive bokstav för eleverna genom till exempel samtal, språklekar samt grov-och finmotoriska övningar. Det finns också en tydlig arbetsgång för arbetet med varje bokstav i Bokstavsboken, ett uppslag till respektive bokstav. Arbetsgången består av många olika övningar, till exempel:
• Ljudanalys (Lyssna efter första ljudet, sista ljudet eller bestämt bokstavsljud.)
• Finmotoriska övningar
• Skrivövningar
• Tangentbordsövningar

I bokens inledning finns en introduktion som är ett stöd till läraren i arbetet med eleverna. Läraren väljer själv i vilken ordning bokstäverna ska presenteras.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)