Bestäm själv!; Nina Rosenblad; 2005

Bestäm själv! Upplaga 1

av Nina Rosenblad
En arbetsbok med öppna uppgifter i matematik I Bestäm själv! finns korta berättelser med frågor. Den första frågedelen har rubriken "Att tänka på". Där får eleven frågor som ska ge stoff till funderingar och egna beslut. Den andra delen frågor har rubriken "Annat som kan påverka svaret". Här ges ytterligare underlag till lösningen. Eleverna ska sedan få tillfälle att samtala om sina lösningar och lyssna på andras tankar om uppgiften. Det finns inte ett givet svar på frågorna utan varje elevs uppfattning utgör en möjlig lösning. Alla fyra räknesätten kan användas.
En arbetsbok med öppna uppgifter i matematik I Bestäm själv! finns korta berättelser med frågor. Den första frågedelen har rubriken "Att tänka på". Där får eleven frågor som ska ge stoff till funderingar och egna beslut. Den andra delen frågor har rubriken "Annat som kan påverka svaret". Här ges ytterligare underlag till lösningen. Eleverna ska sedan få tillfälle att samtala om sina lösningar och lyssna på andras tankar om uppgiften. Det finns inte ett givet svar på frågorna utan varje elevs uppfattning utgör en möjlig lösning. Alla fyra räknesätten kan användas.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789179430863
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 64 st
En arbetsbok med öppna uppgifter i matematik I Bestäm själv! finns korta berättelser med frågor. Den första frågedelen har rubriken "Att tänka på". Där får eleven frågor som ska ge stoff till funderingar och egna beslut. Den andra delen frågor har rubriken "Annat som kan påverka svaret". Här ges ytterligare underlag till lösningen. Eleverna ska sedan få tillfälle att samtala om sina lösningar och lyssna på andras tankar om uppgiften. Det finns inte ett givet svar på frågorna utan varje elevs uppfattning utgör en möjlig lösning. Alla fyra räknesätten kan användas.
En arbetsbok med öppna uppgifter i matematik I Bestäm själv! finns korta berättelser med frågor. Den första frågedelen har rubriken "Att tänka på". Där får eleven frågor som ska ge stoff till funderingar och egna beslut. Den andra delen frågor har rubriken "Annat som kan påverka svaret". Här ges ytterligare underlag till lösningen. Eleverna ska sedan få tillfälle att samtala om sina lösningar och lyssna på andras tankar om uppgiften. Det finns inte ett givet svar på frågorna utan varje elevs uppfattning utgör en möjlig lösning. Alla fyra räknesätten kan användas.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)