Bättre kommunikation för fler investeringar. SOU 2018:56 : Delbetänkande fr Upplaga 1
Det offentliga främjandet av utländska investeringar i Sverige har ökat i betydelse under senare år. Utländska investeringar bidrar till att bygga upp ny produktionskapacitet, skapa nya jobb och driva på produktivitet och innovation i Sverige. Därför har utländska investeringar en stigande betydelse för Sveriges välstånd, tillväxt och sysselsättning.
Utredningen har:identifierat och analyserat framgångsfaktorer för Sverige samt lokala och regionala styrkeområden, ochanalyserat den strategiska marknadsföringen av och kommunikation om Sverige och dess regioner som destination för utländska investeringar, samt samordningen kring varumärkesbyggandet.
Över 70 myndighets-, organisations-, och näringslivsföreträdare och ett antal investeringsfrämjandeaktörer på nationell och regional nivå har intervjuats. Studiebesök på plats har gjorts i utredningens tre referensländer Nederländerna, Danmark och Finland och utredningen har även deltagit vid ett antal möten/konferenser bland annat med Team Sweden och Team Sweden Invest samt vid Business Swedens regionmöte för investeringsfrämjande. I samarbete med utredningen har Sveriges export- och investeringsråd (Business Sweden) genomfört en enkätundersökning med utländska företag som investerat i Sverige under de senaste fem åren.
Särskild utredare: Jan Larsson
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789138248348
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 151 st
Det offentliga främjandet av utländska investeringar i Sverige har ökat i betydelse under senare år. Utländska investeringar bidrar till att bygga upp ny produktionskapacitet, skapa nya jobb och driva på produktivitet och innovation i Sverige. Därför har utländska investeringar en stigande betydelse för Sveriges välstånd, tillväxt och sysselsättning.
Utredningen har:identifierat och analyserat framgångsfaktorer för Sverige samt lokala och regionala styrkeområden, ochanalyserat den strategiska marknadsföringen av och kommunikation om Sverige och dess regioner som destination för utländska investeringar, samt samordningen kring varumärkesbyggandet.
Över 70 myndighets-, organisations-, och näringslivsföreträdare och ett antal investeringsfrämjandeaktörer på nationell och regional nivå har intervjuats. Studiebesök på plats har gjorts i utredningens tre referensländer Nederländerna, Danmark och Finland och utredningen har även deltagit vid ett antal möten/konferenser bland annat med Team Sweden och Team Sweden Invest samt vid Business Swedens regionmöte för investeringsfrämjande. I samarbete med utredningen har Sveriges export- och investeringsråd (Business Sweden) genomfört en enkätundersökning med utländska företag som investerat i Sverige under de senaste fem åren.
Särskild utredare: Jan Larsson
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.