Bästa inneklimat till lägsta energikostnad; Gunnel Forslund, Jan Forslund; 2016

Bästa inneklimat till lägsta energikostnad Upplaga 3

av Gunnel Forslund, Jan Forslund
Boken beskriver på ett pedagogiskt sätt hur en byggnad, dess fastighetsorganisation och kunder kan fungera sett ur ett energiperspektiv och utifrån en helhetssyn. Genom att analysera driftskostnader och energiinvesteringar ur ett sociotekniskt perspektiv får man ett helhetsgrepp på alla kostnader, där teknik, organisation och kunder samverkar. Målgrupp är drifttekniker/ingenjörer, teknikchefer, miljöchefer, energiexperter med flera som arbetar med energieffektivisering i eller med fastighetsorganisationer. Framgångsfaktorer för en lyckad energieffektivisering; arbetsprocesser, samverkan, konflikthantering, möteskultur och vikten av energistrategier tas upp. Inneklimatets olika delar och parametrar förklaras samt hur en byggnad och dess installationssystem påverkar energianvändningen. Kundens betydelse i energieffektiviseringsarbetet belyses och diskuteras. I boken finns exempel på praktiska checklistor för uppföljning och funktionskontroller som kan användas i den egna verksamheten. Boken lämpar sig som kurslitteratur där ett helhetsgrepp tas på energieffektivisering och lönsamhet.
Boken beskriver på ett pedagogiskt sätt hur en byggnad, dess fastighetsorganisation och kunder kan fungera sett ur ett energiperspektiv och utifrån en helhetssyn. Genom att analysera driftskostnader och energiinvesteringar ur ett sociotekniskt perspektiv får man ett helhetsgrepp på alla kostnader, där teknik, organisation och kunder samverkar. Målgrupp är drifttekniker/ingenjörer, teknikchefer, miljöchefer, energiexperter med flera som arbetar med energieffektivisering i eller med fastighetsorganisationer. Framgångsfaktorer för en lyckad energieffektivisering; arbetsprocesser, samverkan, konflikthantering, möteskultur och vikten av energistrategier tas upp. Inneklimatets olika delar och parametrar förklaras samt hur en byggnad och dess installationssystem påverkar energianvändningen. Kundens betydelse i energieffektiviseringsarbetet belyses och diskuteras. I boken finns exempel på praktiska checklistor för uppföljning och funktionskontroller som kan användas i den egna verksamheten. Boken lämpar sig som kurslitteratur där ett helhetsgrepp tas på energieffektivisering och lönsamhet.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789173337687
Förlag: Svensk Byggtjänst
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 204 st
Boken beskriver på ett pedagogiskt sätt hur en byggnad, dess fastighetsorganisation och kunder kan fungera sett ur ett energiperspektiv och utifrån en helhetssyn. Genom att analysera driftskostnader och energiinvesteringar ur ett sociotekniskt perspektiv får man ett helhetsgrepp på alla kostnader, där teknik, organisation och kunder samverkar. Målgrupp är drifttekniker/ingenjörer, teknikchefer, miljöchefer, energiexperter med flera som arbetar med energieffektivisering i eller med fastighetsorganisationer. Framgångsfaktorer för en lyckad energieffektivisering; arbetsprocesser, samverkan, konflikthantering, möteskultur och vikten av energistrategier tas upp. Inneklimatets olika delar och parametrar förklaras samt hur en byggnad och dess installationssystem påverkar energianvändningen. Kundens betydelse i energieffektiviseringsarbetet belyses och diskuteras. I boken finns exempel på praktiska checklistor för uppföljning och funktionskontroller som kan användas i den egna verksamheten. Boken lämpar sig som kurslitteratur där ett helhetsgrepp tas på energieffektivisering och lönsamhet.
Boken beskriver på ett pedagogiskt sätt hur en byggnad, dess fastighetsorganisation och kunder kan fungera sett ur ett energiperspektiv och utifrån en helhetssyn. Genom att analysera driftskostnader och energiinvesteringar ur ett sociotekniskt perspektiv får man ett helhetsgrepp på alla kostnader, där teknik, organisation och kunder samverkar. Målgrupp är drifttekniker/ingenjörer, teknikchefer, miljöchefer, energiexperter med flera som arbetar med energieffektivisering i eller med fastighetsorganisationer. Framgångsfaktorer för en lyckad energieffektivisering; arbetsprocesser, samverkan, konflikthantering, möteskultur och vikten av energistrategier tas upp. Inneklimatets olika delar och parametrar förklaras samt hur en byggnad och dess installationssystem påverkar energianvändningen. Kundens betydelse i energieffektiviseringsarbetet belyses och diskuteras. I boken finns exempel på praktiska checklistor för uppföljning och funktionskontroller som kan användas i den egna verksamheten. Boken lämpar sig som kurslitteratur där ett helhetsgrepp tas på energieffektivisering och lönsamhet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)