Att utveckla tjänsteföretag : 217 tips och goda råd Upplaga 1
Boken speglar den period då svensk tjänstesektor blev större än den gamla dominerande Industrinäringen och ger en beskrivning av utvecklingen från insidan - hur man gjorde när man inte längre kunde styra medarbetare med ordergivning - och förmedlar erfarenheter, goda råd och tips till den som ska leda tänkande människor i stället för dumma maskiner. Lennart Svanberg har under 35 år haft ledande befattningar i tjänstesektorn, däribland flera nära Jan Carlzon under 80 och 90-talen. Man rycks med i författarens framfart i olika svenska tjänsteföretag och får stor insikt i både löpande verksamhet och utveckling av speciella problemområden. /.../en intressant och läsvärd bok. Ulf Viklund, BTJ-häfte 22, 2012
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789175172781
Förlag: Recito Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 306 st
Boken speglar den period då svensk tjänstesektor blev större än den gamla dominerande Industrinäringen och ger en beskrivning av utvecklingen från insidan - hur man gjorde när man inte längre kunde styra medarbetare med ordergivning - och förmedlar erfarenheter, goda råd och tips till den som ska leda tänkande människor i stället för dumma maskiner. Lennart Svanberg har under 35 år haft ledande befattningar i tjänstesektorn, däribland flera nära Jan Carlzon under 80 och 90-talen. Man rycks med i författarens framfart i olika svenska tjänsteföretag och får stor insikt i både löpande verksamhet och utveckling av speciella problemområden. /.../en intressant och läsvärd bok. Ulf Viklund, BTJ-häfte 22, 2012
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.