Att utbildas till sjuksköterska : Perspektiv på lärande; Kerstin Segesten; 2011
spara 29%
5+ säljare

Att utbildas till sjuksköterska : Perspektiv på lärande Upplaga 1

av Kerstin Segesten
Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789127131279
Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 180 st
Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
Begagnad bok
229 kr322 krSpara 93 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr322 krSpara 93 kr (29%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar