Att skapa en konsument : Råd & Rön och den statliga konsumentupplysningen; Sophie Elsässer; 2012
endast ny

Att skapa en konsument : Råd & Rön och den statliga konsumentupplysningen Upplaga 1

av Sophie Elsässer
Från hemmafruns 1950-tal till globaliseringens 2000-tal har konsumenttidningen Råd & Rön speglat sin tid, genom varutester och tips om bästa köp eller inget köp alls. Sedan starten 1958 har Råd & Rön testat tvättmaskiner och espresso­bryggare, kritiserat dammsugarförsäljare och gifter i lek­saker och livs­medel, refererat Konsumentverkets normer för levnadskostnader och förtecknat tvivelaktiga företag på den riksbekanta Svarta listan. Att göra konsumenterna med­vetna om marknadens fällor och reklamens lockrop har varit den ständiga utgångspunkten. Avhandling i mediehistoria om konsumentjournalistik och konsumentpolitik.
Från hemmafruns 1950-tal till globaliseringens 2000-tal har konsumenttidningen Råd & Rön speglat sin tid, genom varutester och tips om bästa köp eller inget köp alls. Sedan starten 1958 har Råd & Rön testat tvättmaskiner och espresso­bryggare, kritiserat dammsugarförsäljare och gifter i lek­saker och livs­medel, refererat Konsumentverkets normer för levnadskostnader och förtecknat tvivelaktiga företag på den riksbekanta Svarta listan. Att göra konsumenterna med­vetna om marknadens fällor och reklamens lockrop har varit den ständiga utgångspunkten. Avhandling i mediehistoria om konsumentjournalistik och konsumentpolitik.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789170611209
Förlag: Makadam förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 527 st
Från hemmafruns 1950-tal till globaliseringens 2000-tal har konsumenttidningen Råd & Rön speglat sin tid, genom varutester och tips om bästa köp eller inget köp alls. Sedan starten 1958 har Råd & Rön testat tvättmaskiner och espresso­bryggare, kritiserat dammsugarförsäljare och gifter i lek­saker och livs­medel, refererat Konsumentverkets normer för levnadskostnader och förtecknat tvivelaktiga företag på den riksbekanta Svarta listan. Att göra konsumenterna med­vetna om marknadens fällor och reklamens lockrop har varit den ständiga utgångspunkten. Avhandling i mediehistoria om konsumentjournalistik och konsumentpolitik.
Från hemmafruns 1950-tal till globaliseringens 2000-tal har konsumenttidningen Råd & Rön speglat sin tid, genom varutester och tips om bästa köp eller inget köp alls. Sedan starten 1958 har Råd & Rön testat tvättmaskiner och espresso­bryggare, kritiserat dammsugarförsäljare och gifter i lek­saker och livs­medel, refererat Konsumentverkets normer för levnadskostnader och förtecknat tvivelaktiga företag på den riksbekanta Svarta listan. Att göra konsumenterna med­vetna om marknadens fällor och reklamens lockrop har varit den ständiga utgångspunkten. Avhandling i mediehistoria om konsumentjournalistik och konsumentpolitik.
Ny bok
333 kr350 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
333 kr350 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)