Arbetshjälpmedel och försäkringsskydd. SOU 2012:92 : betänkande av FunkA-utredningen; Sverige. FunkA-utredningen; 2013

Arbetshjälpmedel och försäkringsskydd. SOU 2012:92 : betänkande av FunkA-utredningen

av Sverige. FunkA-utredningen
Statligt ansvar för lönestödsanställdas försäkringsskydd när kollektivavtal saknas!

Föreslår att Arbetsförmedlingen får ett direkt ansvar för de kompletterande försäkringarna för dem som anvisas till en anställning med lönestöd hos en arbetsgivare som saknar kollektivavtalsenliga försäkringsförmåner.
Förslaget innebär att arbetsskade- och livförsäkring ska gälla på samma sätt som för deltagare i andra arbetsmarknadspolitiska program, dvs. enligt bestämmelserna i förordningarna SFS 1998:1785 resp. 1988:244.
Arbetsförmedlingen bör också garantera avtalsenlig ålderspensionsförsäkring genom avsättningar på 4,5 procent av bruttolönen.
Föreslår även att Arbetsförmedlingen får ansvaret för bidrag till arbetshjälpmedel. Bidraget är f.n. 100 000 kr per år vardera för den anställde och för arbetsgivaren. Denna nivå bör gälla även för framtiden, men vid synnerliga skäl ska beloppsgränsen kunna överskridas.
Statligt ansvar för lönestödsanställdas försäkringsskydd när kollektivavtal saknas!

Föreslår att Arbetsförmedlingen får ett direkt ansvar för de kompletterande försäkringarna för dem som anvisas till en anställning med lönestöd hos en arbetsgivare som saknar kollektivavtalsenliga försäkringsförmåner.
Förslaget innebär att arbetsskade- och livförsäkring ska gälla på samma sätt som för deltagare i andra arbetsmarknadspolitiska program, dvs. enligt bestämmelserna i förordningarna SFS 1998:1785 resp. 1988:244.
Arbetsförmedlingen bör också garantera avtalsenlig ålderspensionsförsäkring genom avsättningar på 4,5 procent av bruttolönen.
Föreslår även att Arbetsförmedlingen får ansvaret för bidrag till arbetshjälpmedel. Bidraget är f.n. 100 000 kr per år vardera för den anställde och för arbetsgivaren. Denna nivå bör gälla även för framtiden, men vid synnerliga skäl ska beloppsgränsen kunna överskridas.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789138238684
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 249 st
Statligt ansvar för lönestödsanställdas försäkringsskydd när kollektivavtal saknas!

Föreslår att Arbetsförmedlingen får ett direkt ansvar för de kompletterande försäkringarna för dem som anvisas till en anställning med lönestöd hos en arbetsgivare som saknar kollektivavtalsenliga försäkringsförmåner.
Förslaget innebär att arbetsskade- och livförsäkring ska gälla på samma sätt som för deltagare i andra arbetsmarknadspolitiska program, dvs. enligt bestämmelserna i förordningarna SFS 1998:1785 resp. 1988:244.
Arbetsförmedlingen bör också garantera avtalsenlig ålderspensionsförsäkring genom avsättningar på 4,5 procent av bruttolönen.
Föreslår även att Arbetsförmedlingen får ansvaret för bidrag till arbetshjälpmedel. Bidraget är f.n. 100 000 kr per år vardera för den anställde och för arbetsgivaren. Denna nivå bör gälla även för framtiden, men vid synnerliga skäl ska beloppsgränsen kunna överskridas.
Statligt ansvar för lönestödsanställdas försäkringsskydd när kollektivavtal saknas!

Föreslår att Arbetsförmedlingen får ett direkt ansvar för de kompletterande försäkringarna för dem som anvisas till en anställning med lönestöd hos en arbetsgivare som saknar kollektivavtalsenliga försäkringsförmåner.
Förslaget innebär att arbetsskade- och livförsäkring ska gälla på samma sätt som för deltagare i andra arbetsmarknadspolitiska program, dvs. enligt bestämmelserna i förordningarna SFS 1998:1785 resp. 1988:244.
Arbetsförmedlingen bör också garantera avtalsenlig ålderspensionsförsäkring genom avsättningar på 4,5 procent av bruttolönen.
Föreslår även att Arbetsförmedlingen får ansvaret för bidrag till arbetshjälpmedel. Bidraget är f.n. 100 000 kr per år vardera för den anställde och för arbetsgivaren. Denna nivå bör gälla även för framtiden, men vid synnerliga skäl ska beloppsgränsen kunna överskridas.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)