Om företag, moral och handling; Claes Gustafsson; 1988
1 säljare

Om företag, moral och handling Upplaga 1

av Claes Gustafsson
Företagsetik har börjat tilldra sig alltmer uppmärksamhet i samhällsdebatten. Företags agerande utsätts för misstänksamhet och kritik, samtidigt som man inom företagen kan skönja en viss osäkerhet om legitimiteten i både mål och medel.
Om företag, moral och handling försöker inte ge handlingsregler för företags handlande, men riktar in sig på att belysa centrala komponenter i det etiska argumenterandet. Författaren hävdar att moral utgör en speciell men integrerad del av de ekonomiska funktionerna.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Företagsetik har börjat tilldra sig alltmer uppmärksamhet i samhällsdebatten. Företags agerande utsätts för misstänksamhet och kritik, samtidigt som man inom företagen kan skönja en viss osäkerhet om legitimiteten i både mål och medel.
Om företag, moral och handling försöker inte ge handlingsregler för företags handlande, men riktar in sig på att belysa centrala komponenter i det etiska argumenterandet. Författaren hävdar att moral utgör en speciell men integrerad del av de ekonomiska funktionerna.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1988
ISBN: 9789144459516
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
Företagsetik har börjat tilldra sig alltmer uppmärksamhet i samhällsdebatten. Företags agerande utsätts för misstänksamhet och kritik, samtidigt som man inom företagen kan skönja en viss osäkerhet om legitimiteten i både mål och medel.
Om företag, moral och handling försöker inte ge handlingsregler för företags handlande, men riktar in sig på att belysa centrala komponenter i det etiska argumenterandet. Författaren hävdar att moral utgör en speciell men integrerad del av de ekonomiska funktionerna.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Företagsetik har börjat tilldra sig alltmer uppmärksamhet i samhällsdebatten. Företags agerande utsätts för misstänksamhet och kritik, samtidigt som man inom företagen kan skönja en viss osäkerhet om legitimiteten i både mål och medel.
Om företag, moral och handling försöker inte ge handlingsregler för företags handlande, men riktar in sig på att belysa centrala komponenter i det etiska argumenterandet. Författaren hävdar att moral utgör en speciell men integrerad del av de ekonomiska funktionerna.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar