Konverteringsoptimering; Jacob Jarnvall; 2015
1 säljare

Konverteringsoptimering Upplaga 1

av Jacob Jarnvall
I "Konverteringsoptimering" förklaras på ett koncist och lättillgängligt sätt hur du som webbplatsägare både kan öka din vinst och förbättra besökarnas helhetsupplevelse av din sajt genom att arbeta med konverteringsoptimering. En konvertering, målomvandling, sker när dina besökare gör det du önskar på din webbplats. Det handlar ofta om ett köp, men det kan också röra sig om att till exempel ladda ner ett produktblad eller att anmäla sig till ett nyhetsbrev. I boken förklaras hur du genom att mäta, analysera, testa och förbättra med enkla medel kan öka konverteringsgraden, och alltså få fler kunder till din webbplats. I takt med att nya användarvänliga webbaserade program utvecklats så har dessutom konverteringsarbetet blivit allt lättare. Med hjälp av onlinetjänster som Optimizely och Visual Website Optimizer kan även mindre sajtägare och e-handlare nu testa sina hypoteser och mäta utfallet utan att spendera en förmögenhet. Jacob Jarnvall är expert på konverteringsoptimering. De senaste åren har han hjälpt allt från stora försäkringsbolag till mindre e-handlare med att förbättra sin konvertering.
I "Konverteringsoptimering" förklaras på ett koncist och lättillgängligt sätt hur du som webbplatsägare både kan öka din vinst och förbättra besökarnas helhetsupplevelse av din sajt genom att arbeta med konverteringsoptimering. En konvertering, målomvandling, sker när dina besökare gör det du önskar på din webbplats. Det handlar ofta om ett köp, men det kan också röra sig om att till exempel ladda ner ett produktblad eller att anmäla sig till ett nyhetsbrev. I boken förklaras hur du genom att mäta, analysera, testa och förbättra med enkla medel kan öka konverteringsgraden, och alltså få fler kunder till din webbplats. I takt med att nya användarvänliga webbaserade program utvecklats så har dessutom konverteringsarbetet blivit allt lättare. Med hjälp av onlinetjänster som Optimizely och Visual Website Optimizer kan även mindre sajtägare och e-handlare nu testa sina hypoteser och mäta utfallet utan att spendera en förmögenhet. Jacob Jarnvall är expert på konverteringsoptimering. De senaste åren har han hjälpt allt från stora försäkringsbolag till mindre e-handlare med att förbättra sin konvertering.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789187905001
Förlag: Roos & Tegner
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
I "Konverteringsoptimering" förklaras på ett koncist och lättillgängligt sätt hur du som webbplatsägare både kan öka din vinst och förbättra besökarnas helhetsupplevelse av din sajt genom att arbeta med konverteringsoptimering. En konvertering, målomvandling, sker när dina besökare gör det du önskar på din webbplats. Det handlar ofta om ett köp, men det kan också röra sig om att till exempel ladda ner ett produktblad eller att anmäla sig till ett nyhetsbrev. I boken förklaras hur du genom att mäta, analysera, testa och förbättra med enkla medel kan öka konverteringsgraden, och alltså få fler kunder till din webbplats. I takt med att nya användarvänliga webbaserade program utvecklats så har dessutom konverteringsarbetet blivit allt lättare. Med hjälp av onlinetjänster som Optimizely och Visual Website Optimizer kan även mindre sajtägare och e-handlare nu testa sina hypoteser och mäta utfallet utan att spendera en förmögenhet. Jacob Jarnvall är expert på konverteringsoptimering. De senaste åren har han hjälpt allt från stora försäkringsbolag till mindre e-handlare med att förbättra sin konvertering.
I "Konverteringsoptimering" förklaras på ett koncist och lättillgängligt sätt hur du som webbplatsägare både kan öka din vinst och förbättra besökarnas helhetsupplevelse av din sajt genom att arbeta med konverteringsoptimering. En konvertering, målomvandling, sker när dina besökare gör det du önskar på din webbplats. Det handlar ofta om ett köp, men det kan också röra sig om att till exempel ladda ner ett produktblad eller att anmäla sig till ett nyhetsbrev. I boken förklaras hur du genom att mäta, analysera, testa och förbättra med enkla medel kan öka konverteringsgraden, och alltså få fler kunder till din webbplats. I takt med att nya användarvänliga webbaserade program utvecklats så har dessutom konverteringsarbetet blivit allt lättare. Med hjälp av onlinetjänster som Optimizely och Visual Website Optimizer kan även mindre sajtägare och e-handlare nu testa sina hypoteser och mäta utfallet utan att spendera en förmögenhet. Jacob Jarnvall är expert på konverteringsoptimering. De senaste åren har han hjälpt allt från stora försäkringsbolag till mindre e-handlare med att förbättra sin konvertering.
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar