Hur känns det, doktorn?; John Salinsky, Paul Sackin; 2004

Hur känns det, doktorn? Upplaga 1

av John Salinsky, Paul Sackin
Boken undersöker de försvarsreaktioner och den bristande empati som ibland upplevs av läkare på de flesta vårdcentraler och privata mottagningar. Med hjälp av fallbeskrivningar, vardaglig erfarenhet och frågor och svar hjälper boken allmänläkaren genom mottagningen, sammanfattar hur man förbättrar patient-läkarsamtalet och kommer med förslag på hur man gör det bästa möjliga av en konsultation.

Boken är lättläst utan att vara ytlig och tar upp frågor om tidsbrist, språkproblem, hur man känner igen ”varningssignaler” och omständigheter som är svåra att tackla på rätt sätt.

Läsningen kommer att hjälpa allmänläkaren, andra läkare och annan vårdpersonal att se problemen, förebygga icke-funktionella mottagningar och rädda samspelet mellan patienten och läkaren.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Boken undersöker de försvarsreaktioner och den bristande empati som ibland upplevs av läkare på de flesta vårdcentraler och privata mottagningar. Med hjälp av fallbeskrivningar, vardaglig erfarenhet och frågor och svar hjälper boken allmänläkaren genom mottagningen, sammanfattar hur man förbättrar patient-läkarsamtalet och kommer med förslag på hur man gör det bästa möjliga av en konsultation.

Boken är lättläst utan att vara ytlig och tar upp frågor om tidsbrist, språkproblem, hur man känner igen ”varningssignaler” och omständigheter som är svåra att tackla på rätt sätt.

Läsningen kommer att hjälpa allmänläkaren, andra läkare och annan vårdpersonal att se problemen, förebygga icke-funktionella mottagningar och rädda samspelet mellan patienten och läkaren.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144033853
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 177 st
Boken undersöker de försvarsreaktioner och den bristande empati som ibland upplevs av läkare på de flesta vårdcentraler och privata mottagningar. Med hjälp av fallbeskrivningar, vardaglig erfarenhet och frågor och svar hjälper boken allmänläkaren genom mottagningen, sammanfattar hur man förbättrar patient-läkarsamtalet och kommer med förslag på hur man gör det bästa möjliga av en konsultation.

Boken är lättläst utan att vara ytlig och tar upp frågor om tidsbrist, språkproblem, hur man känner igen ”varningssignaler” och omständigheter som är svåra att tackla på rätt sätt.

Läsningen kommer att hjälpa allmänläkaren, andra läkare och annan vårdpersonal att se problemen, förebygga icke-funktionella mottagningar och rädda samspelet mellan patienten och läkaren.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Boken undersöker de försvarsreaktioner och den bristande empati som ibland upplevs av läkare på de flesta vårdcentraler och privata mottagningar. Med hjälp av fallbeskrivningar, vardaglig erfarenhet och frågor och svar hjälper boken allmänläkaren genom mottagningen, sammanfattar hur man förbättrar patient-läkarsamtalet och kommer med förslag på hur man gör det bästa möjliga av en konsultation.

Boken är lättläst utan att vara ytlig och tar upp frågor om tidsbrist, språkproblem, hur man känner igen ”varningssignaler” och omständigheter som är svåra att tackla på rätt sätt.

Läsningen kommer att hjälpa allmänläkaren, andra läkare och annan vårdpersonal att se problemen, förebygga icke-funktionella mottagningar och rädda samspelet mellan patienten och läkaren.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)