Guide till bättre rekrytering; Jerry Egemo; 2006

Guide till bättre rekrytering Upplaga 1

av Jerry Egemo
En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget Boken ger dig råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess.

Läs mer
Välkommen till en handledning i rekryteringsmetodik!

Boken vänder sig till dig som är småföretagare eller chef för en enhet inom en större organisation och som emellanåt ställs inför uppgiften att anställa en ny medarbetare. Det hindrar inte att också professionella personalfunktionärer har nytta av den här guiden för att så långt möjligt förbättra andelen lyckade rekryteringar. Den kan också fungera som en checklista. En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. Genomsnittskostnaden per anställd närmar sig en miljon kr/år, inräknat lön, sociala avgifter och administrativa kringkostnader. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget. I den här guiden får du råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess. Den ger en bra översikt, är matnyttig och ger exempel som illustrerar översikten.

Om författarna
Jerry Egemo har lång erfarenhet av rekryteringar. Han har varit verksam i olika personalfunktioner, bl a som personalchef och personaldirektör i flera företag. Dessutom har han som konsult arbetat som inhyrd personalchef och utbildat blivande personalfolk.
En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget Boken ger dig råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess.

Läs mer
Välkommen till en handledning i rekryteringsmetodik!

Boken vänder sig till dig som är småföretagare eller chef för en enhet inom en större organisation och som emellanåt ställs inför uppgiften att anställa en ny medarbetare. Det hindrar inte att också professionella personalfunktionärer har nytta av den här guiden för att så långt möjligt förbättra andelen lyckade rekryteringar. Den kan också fungera som en checklista. En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. Genomsnittskostnaden per anställd närmar sig en miljon kr/år, inräknat lön, sociala avgifter och administrativa kringkostnader. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget. I den här guiden får du råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess. Den ger en bra översikt, är matnyttig och ger exempel som illustrerar översikten.

Om författarna
Jerry Egemo har lång erfarenhet av rekryteringar. Han har varit verksam i olika personalfunktioner, bl a som personalchef och personaldirektör i flera företag. Dessutom har han som konsult arbetat som inhyrd personalchef och utbildat blivande personalfolk.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789147077502
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 48 st
En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget Boken ger dig råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess.

Läs mer
Välkommen till en handledning i rekryteringsmetodik!

Boken vänder sig till dig som är småföretagare eller chef för en enhet inom en större organisation och som emellanåt ställs inför uppgiften att anställa en ny medarbetare. Det hindrar inte att också professionella personalfunktionärer har nytta av den här guiden för att så långt möjligt förbättra andelen lyckade rekryteringar. Den kan också fungera som en checklista. En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. Genomsnittskostnaden per anställd närmar sig en miljon kr/år, inräknat lön, sociala avgifter och administrativa kringkostnader. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget. I den här guiden får du råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess. Den ger en bra översikt, är matnyttig och ger exempel som illustrerar översikten.

Om författarna
Jerry Egemo har lång erfarenhet av rekryteringar. Han har varit verksam i olika personalfunktioner, bl a som personalchef och personaldirektör i flera företag. Dessutom har han som konsult arbetat som inhyrd personalchef och utbildat blivande personalfolk.
En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget Boken ger dig råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess.

Läs mer
Välkommen till en handledning i rekryteringsmetodik!

Boken vänder sig till dig som är småföretagare eller chef för en enhet inom en större organisation och som emellanåt ställs inför uppgiften att anställa en ny medarbetare. Det hindrar inte att också professionella personalfunktionärer har nytta av den här guiden för att så långt möjligt förbättra andelen lyckade rekryteringar. Den kan också fungera som en checklista. En nyanställning innebär en stor investering och ett stort ansvar. Genomsnittskostnaden per anställd närmar sig en miljon kr/år, inräknat lön, sociala avgifter och administrativa kringkostnader. En felrekrytering kan innebära katastrof för den individ som drabbas och stora merkostnader och produktionsstörningar för företaget. I den här guiden får du råd och praktiska tips om hur du väljer ut bra kandidater, analyserar ansökningshandlingar och referenser, genomför meningsfulla intervjuer och undviker många av de fällor och fel som förekommer i en rekryteringsprocess. Den ger en bra översikt, är matnyttig och ger exempel som illustrerar översikten.

Om författarna
Jerry Egemo har lång erfarenhet av rekryteringar. Han har varit verksam i olika personalfunktioner, bl a som personalchef och personaldirektör i flera företag. Dessutom har han som konsult arbetat som inhyrd personalchef och utbildat blivande personalfolk.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)